Wadkaper34 Beschrijving
Stalen knikspant motorjacht.
Lengte over dek : 10.40 m
Grootste breedte : 3,60 m
Diepgang : 0,85 m
Waterverplaatsing : ca. 9500 kg
Motor : Westerbeke 68 pk
Keuring : CE-B
– )Casco :
-Eenmalige bouwrechten (Bekebrede) .
-Stalen casco volgens snijpakket naar constructietekening Martin Bekebrede , gestraald materiaal :
Onderwaterschip/romp 5 mm
Vlakplaat 10 mm
Opbouw en dekken 4 mm
Huidspanten : strip 60 x 8 mm
Dekspanten : T 40 x 40 x 5 mm
Potdek uitgevoerd als halfrond met strip en rond 12
Materiaal gevormd , gelast en geslepen conform CE-normering.
-Roestvrijstalen onderdelen : mastkokertje, bolders (6), potdekstrip bij bolders en opstap , trosdoorvoeren, waterloosgaten, vast relingwerk, roeras , schroefas, ankergeleiding en kluisbord, beluchters op dek (4x UFO), zwemtrap met handbeugels, kikkers en sjormogelijkheid dingy.
-Roestvrijstalen tanks : Drinkwater ca. 400 L , diesel 1 x 500 L , vuilwater 120 L ,
RVS ankerkettingbak met kluispijp en schuurplaat.
-Kuiplozing ruim voldoende uitgevoerd met dikwandige stalen pijp
-Ballast : verdikt stalen vlak, aangevuld met staal in kielbalk, afgegoten in epoxy .
-Aluminium anodes en kogelafsluiters in het onderwaterschip, bronzen waterinlaten t.b.v. koeling en schroefassmering .
– luikhoofden met rvs goten in de kuip t.b.v. bakskisten , motorruimte, berging onder kuip (verzonken luiken ivm stahoogte).Alle luiken afsluitbaar.
-6 stuks aluminium ovale patrijspoorten in vooropbouw en 9 stuks aluminium ramen in het stuurhuis ,1x aluminium vluchtluik op de vooropbouw.(500×500)
Voorzijde stuurhut : 1 x klapraam
Beide zijden stuurhut : 1x halfzakkend raam.
Achterpartij : 4 deuren, dubbelscharnierend, met lage drempel en zeeborging (zetbord) :
-)Cascobehandeling :
Schuren en ontvetten van het stalen casco , spuiten Hempel 2-component epoxy primer op de buitenzijde van de romp, afkitten van de spanten (beneden de waterlijn) en afspuiten met epoxylaag aan de binnenzijde van de romp .
Buitenzijde romp onder het berghout geplamuurd tot nét onder de waterlijn, daarna Hempadur halfmatte zwarte epoxy.
Plamuren van de romp boven het berghout met Hempel 2-componenten epoxy plamuur , terugschuren en andermaal spuiten Hempel 2-componenten epoxy primer .
Daarna afschilderen in 2-component polyurethaanverf naar keuze.
Dekken in antislipverf .
Onderwaterschip afgewerkt met antifouling (Hempels koperhoudend) , en afgezet met waterlijn. Scheepsnaam 2x, naam thuishaven volgens opgave eigenaar.
-)Timmerwerk :
Exterieur : kuipbanken, kuipvloer en zwemplateau met iroco lattenroosters, iroco stuurhutdeuren en raamprofielen.
De roosters zijn op nokken gelegd om overboord spoelen en schuiven te voorkomen.
Interieur :
Indeling : zie tekening :
Uitvoering :
Binnenzijde romp tot aan de waterlijn geïsoleerd met minerale wol met aluminium laag , de staande delen van de opbouw zijn d.m.v. een PU-schuimlaag beschermd tegen condensvorming .
Plafonds van geprofileerde polyesterplaat .
Vloer van massief iroco op hechthout .
Kasten , banken etc. hebben voldoende ventilatiemogelijkheid.
Handgrepen aan plafond, bij doorlopen, keuken , toilet etc, in overleg met eigenaar.
Kastjes en wanden van mahonie/esdoorn/kersen/beuken (naar keuze) gefineerd hechthout , lijstwerk en werkbladen massief, binnenzijde kastjes hechthout .
Kastjes en laden voorzien van zeeborgingen en scheepsbeslag in roestvrijstaal of (verchroomd )
messing .
Natte cel met antislip epoxy vloer en watervaste wanden en plafond .
Kajuitdeur en deur van natte cel zijn massief , inclusief verchroomd / messing scheepsbeslag .
-)Conservering timmerwerk :
Exterieur : iroco onbehandeld , met uitzondering van achterpartij stuurhut : die wordt behandeld met Epifanes hardhoutolie.
Interieur : plafonds , binnenzijde kastruimtes geschilderd gebroken wit, wanden en houtwerk transparant satijn gelakt , vloerdelen in de vloerolie .
Techniek :
-Voortstuwing : Westerbeke 68 pk, met rvs schroefas ,zelfontluchtende watergesmeerde lagering, bronzen 3-blads schroef, natte uitlaat met wierfilter, waterslot/demper en antihevelklep , 100 Ah startaccu, morsehandle , standaard Westerbeke-dashboard met oliedrukmeter , temperatuurmeter, urenteller, toerenteller en alarmering.
Motorruimte geluidsgeïsoleerd.
-Stuurwerk : handhydraulisch stuurwerk met bronzen pomp en cylinder binnen, noodhelmstok onder kuipbank; stuurwiel RVS, 60 cm diam.
-Elektrische installatie : 12 Volt , 200 Ah lichtaccu .
Walstroomaansluiting met acculader 25 A .
Schakelbord met spanningsmeter en tankinhoudsmeters in navigatiehoek .
Verlichting : halogeen inbouwspotjes , leeslampjes , navigatietafellampje (nachtverlichting)
Navigatieapparatuur : kompas en log/dieptemeter bij stuurstand,
12V contact op stuurstand.
Navigatieverlichting : toplicht / heklicht, ankerlicht en boordlichten.
Hoorn.
Ruitenwissers 2x.
-Drinkwater : warm en koud stromend water in keuken en natte cel (mengkraan met douchevoorziening). Boiler in motorruimte.
-Electrisch toilet, spoeling met drinkwater, vuilwatertank met geurfilter en keuzemogelijkheid leegzuigen / overboord lozen, douchewater afvoerpomp in natte cel .
-Fornuis : 3 pits gasfonuis met oven, halfcardanisch, gasbun voor 2 flessen van 5 kg.
-Lenspomp in motorruimte :1 handpomp en 1 electrische pomp;1 electrische en 1 handpomp in ruim .
-Electrische ankerlier met verhaalkop ,met 50 m gegalvaniseerde ketting (8 mm) en 16 kg anker .
-Electrische boegschroef 55kgf.
-Koelkast 65 L , met 12V compressor.
-)Uitrusting , algemeen :
– Mastje voor navigatieverlichting, antennes etc. .
-CE-B keur en eigenaarshandboek
-Matrassen met tijk en bankkussens met stoffering in overleg.
-Vlag met stok
– 4 stootwillen en 4 landvasten
-Brandblusser 2x
-Noodhelmstok.